Celebrity Cruises inscheping

Uw reis begint zodra u aan boord stapt van het cruiseschip. Om deze ervaring zo soepel mogelijk te laten verlopen, is het belangrijk dat u van tevoren weet wat u te wachten staat.

Moet ik vooraf inchecken?

Het is mogelijk om van tevoren in de app of online in te checken. Lukt het online niet? Geen zorgen, dan checkt u in bij de terminal. Zorg dat u uw paspoort bij de hand heeft tijdens dit proces, zowel in de terminal als online. Na het inchecken ontvangt u het tijdstip van inscheping.

Waar laat ik mijn bagage tijdens het inchecken?

Uw bagage geeft u af in de cruiseterminal, op de locatie is duidelijk aangegeven waar u dit doet. We brengen uw bagage binnen enkele uren na het inchecken naar uw hut.

Moet ik nog door een security check?

Voordat u aan boord gaat, gaat u door een security check. Hier controleren we uw handbagage.

Houden jullie rekening met mindervalide passagiers?

Onze schepen zijn toegankelijk voor mindervalide passagiers. Rollators en rolstoelen mogen mee aan boord, mits ze in de hut passen. Ook zijn er mindervalide hutten, deze bieden meer ruimte en hebben een bredere ingang.

Daarbij is het mogelijk om extra assistentie aan te vragen tijdens het inschepen. Hiervoor moeten u een formulier invullen. Heeft deze nodig? Neem dan gerust contact met ons op, dan sturen we deze naar u toe.

Ik ben mindervalide, moet ik dit van tevoren aangeven?

Ja, zeker wanneer u ook een mindervalide hut heeft geboekt. Zodra u het formulier heeft ingevuld, weet de bemanning aan boordschip waar ze rekening mee moeten houden om uw vakantie goed te laten verlopen.

Wanneer krijg ik te horen hoe laat en waar de inscheping plaatst vindt?

Na het online inchecken, hoort u hoe laat u mag inschepen. Op uw cruisedocumenten en in de app vindt u het adres van de terminal, onder het kopje ‘voordat u aan boord gaat’. Tijdens het inchecken selecteert u een aankomsttijd en zorgt u dat u op dit tijdstip daadwerkelijk bij de terminal bent. Zo voorkomen we vertragingen.

Bieden jullie vervoer aan van de luchthaven naar de pier en terug?

De meeste havens bieden vervoer aan op de dag van vertrek en terugkomst, dit vervoer is wel tegen betaling. Transfers zijn afhankelijk van de beschikbaarheid, u boekt deze tot vijf dagen voor vertrek.

Wat als ik mijn instap mis?

Als u de inscheping mist, neem dan contact op met ons emergency travel team voor onmiddellijke hulp. Dit team staat 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar of is telefonisch bereikbaar op 800 - 533 78 03 (optie 4).